Een dag in het leven van onze relatiebeheerder Iris

Onze relatiebeheerder Iris is één van onze oudgedienden en enorm enthousiast over het werken bij Paytra. Servicegericht als ze is, loopt ze het vuur uit haar sloffen voor haar klanten: “Het leukste vind ik dat ik echt iets opbouw met mijn klanten. Ik adviseer en help ze waar nodig, maar ik ga ook gewoon bij ze langs om een bakje koffie te doen en bij te praten.”

Ervaring in de uitzendbranche

Medewerkersverhaal-relatiebeheerder-Iris-PaytraIris is via via bij Payta terecht gekomen. Dat had ze tien jaar geleden niet voorzien, want ze volgde een opleiding richting hotel- en eventmanagement. Het uitzicht op onregelmatige werktijden sprak haar echter toch niet zo aan en dus ging ze na het afronden van haar opleiding op zoek naar iets anders. Al snel kwam ze bij een uitzendbureau terecht waar ze aan de slag ging als intercedent. Toen één van haar collega’s met zwangerschapsverlof ging, nam ze haar administratieve taken over: “En dat bleek heel goed bij mij te passen. Toen Jaco (directeur Paytra) vroeg om bij Paytra te komen werken, zei ik dan ook snel ‘ja’.”

Van manusje-van-alles naar relatiebeheerder

Iris: “Paytra was in die tijd nog vrij klein, dus waren de werkzaamheden heel gevarieerd. Ik nam de telefoon aan, beantwoordde vragen van uitzendbureaus en uitzendkrachten en zocht van alles uit. Met de groei van Payra werd mijn functie steeds specialistischer, totdat ik begin dit jaar relatiebeheerder ben geworden. Amber, mijn collega die ook relatiebeheerder is, richt zich op de nieuwe klanten, terwijl ik verantwoordelijk ben voor de uitzendbureaus waarvoor we al langer de backoffice verzorgen.”

Hoe ziet je gemiddelde dag eruit?

“Mijn werkzaamheden verschillen van dag tot dag. Natuurlijk start ik elke ochtend met het checken van mijn mail en kijk ik wat die dag prioriteit heeft. En dat wisselt heel erg. De ene dag breng ik door op kantoor en houd ik me bezig met marge rapportages, nacalculaties en het beantwoorden van vragen. Andere dagen breng ik veel tijd buiten de deur door om klanten te bezoeken. Ik ga regelmatig bij al mijn klanten langs, gewoon om te kijken wat er speelt, hoe de samenwerking loopt en of ze nog iets van ons verwachten. Maar soms ga ik ook gewoon voor de gezelligheid, om even bij te praten. Of om een bloemetje te brengen omdat een klant bijvoorbeeld verhuisd is. Daar ligt denk ik ook onze kracht: dat klanten echt het gevoel hebben dat we er voor ze zijn, niet alleen bij problemen, maar ook voor leuke dingen. Ik merk dat ze dat waarderen en zelf geniet ik daar ook enorm van.
Uiteindelijk draait mijn functie erom dat ik onze klanten zo goed mogelijk van dienst ben, zodat zij zich volledig op het uitzenden kunnen richten.”

Op het lijf geschreven

“Mijn functie als relatiebeheerder pas echt heel goed bij mij. Ik houd ervan om dingen te regelen en voor anderen te zorgen. Dat kan ik ook in mijn werk kwijt. In de jaren heb ik echt een band opgebouwd met onze klanten. Ik weet wat er zakelijk speelt, maar ook op persoonlijk vlak.”

Backoffice collega’s

“Bij Paytra krijg ik veel vrijheid en vertrouwen om zelf keuzes te maken. Dat waardeer ik enorm, omdat je op die manier altijd achter de gemaakte keuzes kan staan, omdat je die zelf hebt gemaakt. Soms is het ook wel spannend, maar je hebt altijd een team waarmee je kunt overleggen. Het uiteindelijk doel van Paytra op relationeel vlak is dat klanten na verloop van tijd het gevoel hebben dat ze met een collega bellen in plaats van met een externe organisatie. En daar haal ik veel voldoening uit. Kortom: zowel het werk als de organisatie past helemaal bij mij en dat maakt dat ik dagelijks met plezier naar mijn werk ga.”

Wil je ook Iris’ collega’s leren kennen? Lees dan bijvoorbeeld eens het verhaal van Joline, onze administratief medewerker.