Meest gestelde vragen Paytra klanten

Meest gestelde vragen van onze klanten en het antwoord deel1

Meest gestelde vragen Paytra klantenVragen beantwoorden doen we de hele dag als dienstverlenende organisatie. Hierbij een overzicht van de meest gestelde vragen en waar mogelijk het antwoord.

Wat zijn de gevolgen van nieuwe wet- en regelgeving voor mijn uitzendbureau?

Regelmatig veranderende wetten, regels en cao’s zijn voor elk bedrijf tijdrovend. Het in de gaten houden, het uitzoeken, het interpreteren en de gevolgen ervan vertalen naar de praktijk van nu en de toekomst. Jonathan en RenĂ©, beiden werkzaam bij Paytra, houden dit voortdurend in de gaten en vertalen het daarna naar de praktijk van jouw uitzendbureau. Soms voldoet het aanpassen van instellingen in onze software. Als het een verandering betekent in jouw manier van werken als intermediair, communiceren we de verandering via onze nieuwsbrief en, indien nodig, ook nog mondeling. Met Paytra kun je met een gerust hart zeggen dat je altijd volgens de meest recente wet- & regelgeving werkt, ook als je daar via ons niets over gehoord hebt. Toch een vraag over wet- & regelgeving? Jonathan is de man waar je moet zijn voor de antwoorden daarop (lees hier wat Jonathans functie inhoudt en wat hij voor jou kan betekenen).

Hoe zit het met de verzekering en/of kredietwaardigheid van mijn klanten?

Door je backoffice uit te besteden worden de klanten van jouw uitzendbureau op papier de klanten van Paytra. Als ze op tijd betalen en de urenverwerking correct gaat, merken je klanten daar niets van, want de facturen die ze krijgen staan op jouw briefpapier. Openstaande bedragen bij jouw klanten zijn verzekerd via een kredietverzekering. Heb je een nieuwe klant, dan laat je die door Kimberley checken op kredietwaardigheid. We verzekeren je klant dan voor een vastgesteld bedrag. Komt het bedrag aan openstaande facturen boven dit verzekerde bedrag, dan verhoogt Kimberley indien mogelijk het verzekerde bedrag. Maandelijks controleren we de openstaande facturen in verhouding tot het verzekerde bedrag en proberen we zelf al proactief een hogere dekking aan te vragen.

Kunnen bestaande processen en/of documentatie aangepast worden?

Ja! Als een ding zeker is in dit leven, dan is het dat alles voortdurend verandert. Ook hier geldt dat we proactief voortdurend proberen processen en documentatie te verbeteren. Omdat iedere bedrijfsbranche specifieke regels en processen heeft en we klanten hebben in diverse branches, kan het zijn dat jij merkt dat veranderingen nodig of gewenst zijn in de door ons aangeleverde documentatie of software. Geef je wensen aan bij jouw contactpersoon! Iedere vraag wordt door ons serieus genomen en we checken altijd in hoeverre de aanpassing mogelijk is. Dus ja, het kan. Niet altijd, niet altijd gelijk, maar wel altijd zo snel als mogelijk.

Seizoensgerelateerde vragen

Ook vragen die betrekking hebben op een specifieke tijd van het jaar, krijgen we elk jaar. In een volgende blog zullen we deze vragen apart beantwoorden.

Vragen staat vrij

Klant of geen klant, we delen graag onze kennis. Heb jij een vraag over bijvoorbeeld uitzenden in het buitenland, de ET-regeling, een kans die je hebt gezien in de branche? Je mag altijd vragen stellen. Ook als je geen klant bent. Wij geven graag antwoord. Dus neem gerust contact op.