Relatiebeheerder Paytra Amber

Een dag in het leven van onze relatiebeheerder Amber

Amber werkt inmiddels al weer een paar maanden bij ons. Als relatiebeheerder helpt zij dagelijks onze klanten (uitzendbureaus), door met hen mee te denken, advies te geven en antwoorden te geven op hun vragen. En dat vindt ze heel leuk.

Voordat Amber bij ons aan de slag ging werkte ze als intercedent bij een uitzendbureau. Toen wij haar benaderden om haar kennis van de branche voor ons in te gaan zetten, was ze snel enthousiast: “Ik werkte al een aantal jaar als intercedent, maar vond daarin steeds minder uitdaging. Juist het werk achter de schermen vond ik leuk. Bij Paytra kan ik mijn ervaring als intercedent goed gebruiken. Ik snap hoe het werkt aan de andere kant (bij de uitzendbureaus) en begrijp dus wat klanten van Paytra nodig hebben.”

Relatiebeheerder van ‘new business’

“Ik ben samen met drie collega’s verantwoordelijk voor ‘new business’. Dit zijn de startende uitzendbureaus. Sommige eigenaren hebben al jaren ervaring als intermediair, terwijl anderen juist helemaal nieuw zijn in het vak. De vragen die ze stellen en het advies dat ze nodig hebben kan dan ook erg verschillen. Die afwisseling vind ik erg leuk.

Uiteindelijk draait het in mijn functie om het onderhouden van de relatie met de klant. En dat is heel divers van aard.”

Mijn dag als relatiebeheerder

“Mijn werkzaamheden verschillen van dag tot dag. Elke ochtend begin ik in ieder geval met het checken van mijn mail en beantwoord ik de vragen van uitzendbureaus, per mail of telefonisch. Daarnaast beantwoord ik de hele dag door telefoontjes van klanten. Verder doe ik dagelijks documentcontroles: welke uitzendingen zijn deze week gestart en zijn alle benodigde documenten daarvoor aanwezig? Als ik iets mis, benader ik de klant, zodat zij de gevraagde informatie en documentatie kunnen aanvullen.

Ook voer ik elk kwartaal bij twee klanten interne audits uit. Dan ga ik naar de klant toe en check daar of de dossiers van hun uitzendkrachten compleet zijn, zodat het juridisch allemaal klopt. Sowieso probeer ik elk kwartaal bij alle klanten die onder ons team vallen langs te gaan, gewoon voor een kop koffie en om goed bij te praten.

Ook houd ik me bezig met het wegwijs maken van nieuwe klanten. Ik zorg dat ze Paytra helemaal leren kennen, zodat ze weten waarin we hen graag van dienst zijn, maar maak hen ook wegwijs in het UBplus-systeem (een softwarepakket voor de uitzendbranche) door trainingen hierover te geven. Als daar later vragen over komen, kijk ik via Teamviewer met ze mee, zodat ze het systeem goed kunnen gebruiken en alle functionaliteiten benutten.”

Waardering van de klant

“Het leukste aan mijn functie is dat je een band opbouwt met klanten.

Ik ken echt al mijn klanten, niet alleen zakelijk, maar weet ook vaak wat er op persoonlijk vlak speelt.

Door de goede band, voelen klanten zich ook vrij om aan te geven als ze ergens tegenaan lopen. Dat probeer ik dan natuurlijk voor hen op te lossen. Als ik dan achteraf hoor dat de klant blij is met wat ik voor hem heb gedaan, dan is mijn dag goed.”

Werken bij Paytra

“Ik heb het erg naar mijn zin bij Paytra. Ik hou van het kleinschalige, zodat je je klanten echt kunt leren kennen en zij mij ook. Dat maakt het werk zoveel leuker. Ook de betrokkenheid van collega’s is voor mij belangrijk. Dan heb ik het over onderlinge betrokkenheid, dus binnen het team, maar ik zie ook hun betrokkenheid naar klanten toe. Dat vind ik mooi, omdat het laat zien dat we uiteindelijk allemaal werken aan hetzelfde doel: het zo goed mogelijk bedienen van onze klanten.”

Meer weten over onze medewerkers? Lees ook over Jonathan die onze manager operations is.