Manager operations Jonathan de Hek

Een dag in het leven van onze manager operations

Jonathan werkt bij ons sinds de start van ons bedrijf. Elk facet van onze dienstverlening kent hij dan ook tot in de puntjes. Voeg aan deze kennis zijn dienstverlenende karaktereigenschappen toe en je krijgt als resultaat Paytra wat het nu is: een backofficedienstverlener voor uitzendbureaus, die staat voor kennis en flexibiliteit. In de transformatie die ons bedrijf dankzij groei begin dit jaar is doorgegaan is Jonathans functie geworden tot wat die nu is: manager operations. Wat zijn functie onder andere inhoudt lees je hieronder:

Verantwoordelijkheden manager operations

“Onze klanten help ik vooral op strategisch en tactisch niveau. Met andere woorden, ik  ben verantwoordelijk voor werkzaamheden die bijdragen aan de ontwikkeling van zowel onze klant als Paytra zelf. Dan gaat het onder andere om:

  • marktontwikkelingen en trends in de gaten houden en deze vertalen naar de alledaagse praktijk van vandaag én morgen;
  • eindverantwoordelijk voor de juiste toepassing van (continu veranderende) wet- en regelgeving;
  • de voortdurende zoektocht naar de beste automatisering. Daarbij hoort ook de overweging om wellicht sommige software zelf te (laten) bouwen. Onze branche is erg in beweging waarin automatisering een belangrijk onderdeel is;
  • prijsbepalingen en de daarbij behorende overeenkomsten afstemmen met onze klanten;
  • interne en externe managementrapportages;
  • dienst- en productontwikkeling in een veranderende markt;
  • bedrijfsprocessen doorlopen en waar nodig aanpassen, zowel bij ons als bij klanten;
  • functionele coaching van collega’s.

Partnerschap

Waar ik echt blij van word is als we door het samenspel tussen ons en onze klanten beiden groeien. Dit is het echte partnerschap waarnaar we streven. Als we elkaar beter maken heb je de ultieme samenwerking bereikt! Een voorbeeld hiervan is het op maat maken en inrichten van een online portal voor urenverwerking van een klant. Hierdoor kan deze klant nu helemaal online werken. Dat heeft wel diverse aanpassingen van interne bedrijfsprocessen tot gevolg gehad. Niet bepaald gemakkelijk, maar als de klant (en zijn klanten) daarmee geholpen zijn, zullen we altijd mogelijke aanpassingen overwegen. Onze klanten hebben grote invloed op onze bedrijfsvoering en -processen!

Werken bij Paytra

Dat aanpassende, lerende vermogen is iets wat door alle aspecten van Paytra verweven zit. Er wordt veel geïnvesteerd in (persoonlijke) ontwikkeling van onze medewerkers. Trainingen en opleidingen worden vanuit het bedrijf gestimuleerd en/of financieel ondersteund. Zo volg ik op dit moment zelf ook weer een opleiding. De kennis die ik daar opdoe, kan ik vaak direct toepassen in de praktijk. We streven ernaar dat iedereen zijn eigen specialisme ontwikkelt. Ik ben er sterk van overtuigd dat als iedereen een specialisme ontwikkelt dat dichtbij zijn of haar persoonlijke interesse en ‘kracht’ ligt, we elkaar steeds beter kunnen ondersteunen. En hoe sterker we als team zijn, hoe beter we de klant dan weer kunnen helpen.

Keuzes maken

In de overload aan kennis en prikkels die elke dag op ons afkomt, probeer ik ‘s ochtend bewust een keuze te maken in wat ik vandaag tot me laat komen. Ik begin mijn ochtend met het openen van mijn mail en maak dan direct onderscheid tussen urgente en minder urgente mails. Waar mogelijk stuur ik mails door naar een collega die het antwoord op de mail ook of zelfs beter kan geven. Vervolgens check ik mijn to do-lijstje van de dag ervoor en pas dat aan waar nodig. Ik werk vier dagen op kantoor en één dag thuis. Die ene dag thuiswerken, vaak opgedeeld in twee dagdelen, heb ik nodig om gefocust aan moeilijke taken en ingewikkelde cases te werken. De andere dagen zit ik tussen mijn teamleden en probeer ik steeds beschikbaar te zijn voor hun vragen. We hebben veel nieuwe medewerkers, die we met elkaar, zo snel mogelijk, op een vergelijkbaar kennisniveau proberen te brengen als dat van onszelf.

Dagafsluiting

Mijn dagen vliegen voorbij, heel herkenbaar waarschijnlijk. Om te voorkomen dat ik door de waan van de dag wordt geleid, probeer ik mijn dag altijd af te sluiten met het maken van een prioriteitenlijst voor de volgende dag. Daarbij hoort voor mij ook verwachtingen scheppen richting collega en klant. Voor de zaken waar ik niet aan toegekomen ben, probeer ik een nieuw moment vast te stellen en te communiceren. En als het even kan, stuur ik een ‘spreuk van de dag’ rond, maar daar word ik vooral zelf blij van, haha!”

Toekomstgericht ondernemen

Goed nadenken over huidige en toekomstige bedrijfsprocessen is echt de moeite waard. Voor de duurzaamheid van ons bedrijf, maar ook om groei te kunnen bewerkstelligen. Jonathan heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de vorming van Paytra tot wat het nu is. Een bedrijf heeft visie nodig, structuur en bedrijfsprocessen. Samen met het MT stelt hij doelen voor Paytra, die ze vervolgens voorleggen aan het Paytra-team. Het is aan het team zelf om vervolgens plannen te maken – en die uit te voeren – hoe deze doelen bereikt worden. Jonathan is er sterk van overtuigd dat eigen verantwoordelijkheid het beste ontwikkelt volgens deze werkwijze. Goals down, plans up, zo noemt hij dit streven.

Goed nadenken over huidige en toekomstige bedrijfsprocessen is echt de moeite waard. Voor de duurzaamheid van ons bedrijf, maar ook om groei te kunnen bewerkstelligen.

Eens met Jonathan sparren over de toekomstplannen van jouw uitzendonderneming? Stuur hem een e-mail of bel hem eens op.

Meer weten over onze medewerkers? Lees ook over Kimberley die verantwoordelijk is ons debiteurenbeheer.