HR Adviseur Paytra Patricia

Een dag in het leven van onze HR adviseur Patricia

HR Adviseur Paytra PatriciaPatricia werkt al bijna twee jaar bij ons als HR adviseur. Dat ze in deze branche terecht zou komen, had ze vroeger niet gedacht. Als studie koos ze namelijk voor HBO-vrijetijdsmanagement. Maar na haar studie ging ze toch een andere richting op en startte als intercedent bij een uitzendbureau. Na een tijdje kwam ze er wel achter dat het werk haar niet helemaal lag, omdat ze met name blij werd van de diepte induiken, zich vastbijten in een kwestie en die helemaal tot op de bodem uitzoeken. De snelle uitzendwereld paste daar niet helemaal bij. Dus was ze blij dat ze Paytra leerde kennen en daar aan de slag kon als consultant om nieuwe klanten wegwijs te maken binnen Paytra en al hun vragen te beantwoorden.
In de loop van de tijd merkte Patricia dat meer verdieping nog steeds op haar verlanglijst stond. Met de groei van Paytra kreeg ze daarom de kans om HR adviseur te worden. En daar is ze heel blij mee: “Ik word gewoon helemaal enthousiast als ik iets helemaal uit moet zoeken, over bijvoorbeeld ziekteverzuim, juridische kwesties, subsidies en CAO’s. Dat mag ik nu dagelijks doen.”

Mijn dag als HR adviseur

“Mijn werkzaamheden verschillen echt van dag tot dag. Mijn grootste verantwoordelijkheid is ervoor zorgen dat we qua kennisniveau helemaal up to date zijn. Onder mijn functie vallen in ieder geval de volgende werkzaamheden:

  • Ik beantwoord de echt ingewikkelde vragen van intermediairs die hun eerste aanspreekpunt, de relatiebeheerder (lees bijvoorbeeld het verhaal van onze relatiebeheerder Amber), niet kan beantwoorden. Dit zijn vaak vragen die aardig wat uitzoekwerk vereisen.
  • Ik houd nauwlettend in de gaten of er belangrijke CAO-wijzigingen zijn. Als die er zijn zoek ik uit wat we daar als Paytra mee moeten en bespreek ze met Jonathan, onze manager operations (lees zijn verhaal hier), die ervoor zorgt dat ze doorgevoerd worden in onze operatie.
  • Ook juridische kwesties vallen onder mijn verantwoordelijkheid. Dan kan je bijvoorbeeld denken aan de afhandeling van bedrijfsongevallen.
  • Op het gebied van verzuim zijn we aan het onderzoeken hoe we verzuim kunnen reduceren. We kijken kritisch naar hoe we ons verzuimbeleid nu hebben vormgegeven en op welke punten we dat kunnen verbeteren. Op dit vlak werken we ook samen met de Arbodienst, zodat we hun kennis kunnen gebruiken en integreren in de operatie.
  • Ook houd ik me bezig met subsidies. Ik ben op de hoogte van de subsidiemogelijkheden die beschikbaar zijn voor intermediairs en zorg ervoor dat deze subsidiemogelijkheden zo goed mogelijk benut worden. Voor bepaalde intermediairs werk ik bovendien samen met gemeentelijke instanties om voor het inzetten van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de juiste subsidies te krijgen. Gemeentelijke instanties zijn niet commercieel ingericht en voor mij is het dan een uitdaging om dat werkbaar te maken voor beide partijen.”

Werken voor Paytra

“Ik ben blij dat ik bij Paytra terecht gekomen ben. Paytra geeft mij de vrijheid om te kijken wat het beste bij mij past en de vrijheid om dingen uit te voeren op de wijze die ik denk dat het beste is. Toen bleek dat ik in mijn eerste functie als consultant de echte verdieping miste, heeft Paytra hard meegedacht over wat er dan wel bij mij zou passen. Het werkt motiverend dat ze laten blijken vertrouwen in mij te hebben. Dat verhoogt ook mijn eigen zelfvertrouwen. De prettige werksfeer, gezellige collega’s en een betrokken baas dragen daarnaast zeker bij aan mijn werkplezier. Kortom, ik hoop dat ik nog heel lang allerlei zaken uit mag zoeken voor Paytra.”

Meer weten over onze medewerkers? Lees ook over Amber, één van onze relatiebeheerders.