Een dag in het leven van onze consultant Linda

Linda-Monen-Payroll-Consultant-Paytra

Linda werkt inmiddels al een paar jaar bij ons. Begonnen als junior consultant om het eerstelijns contact af te handelen, is ze doorgegroeid naar consultant: “Ik heb een tijd in Spanje gewoond en daar gewerkt in de horeca en makelaardij. Toen ik terugkwam in Nederland stond ik open voor iets nieuws. Toen Patricia me benaderde voor de vacature die bij Paytra openstond heb ik niet lang getwijfeld, hoewel ik niet echt wist wat ik me erbij voor moest stellen. Ik ben begonnen met het opnemen van de telefoon en het beantwoorden van vragen van intermediairs en werknemers. Maar dat werd al snel meer. En dus groeide ik door en ben ik inmiddels alweer een flinke tijd consultant.”

Mijn werkzaamheden als consultant

“Samen met Iris en Jessica richt ik me op de klanten waar we al lange tijd mee samenwerken. Het werk is heerlijk divers. Elke dag zijn er natuurlijk ad hoc zaken door vragen van intermediairs en werknemers. Sommige kan ik snel beantwoorden, andere vergen meer uitzoekwerk. Daarnaast pas ik cao-verhogingen toe en voer ik controles uit. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan periodieke controles waarbij we nagaan of uitzendkrachten naar een hogere salaristrede moeten omdat ze bijvoorbeeld een jaar gewerkt hebben. Een andere controle bestaat uit het checken van alle nieuwe uitzendingen op het juist toepassen van de inlenersbeloning. En je hebt ook nog de leeftijdcontrole, waarbij we checken of het uurloon nog klopt. Naast de vaste werkzaamheden zijn er regelmatig ook projecten waar ik aan werk. Nu ben ik bijvoorbeeld bezig om helemaal thuis te worden in het nieuwe softwaresysteem dat we in 2020 gaan gebruiken. Mijn functie is een mooie combinatie van klantcontact en inhoudelijk werk achter de schermen.”

De diepte in

“Het leuke aan mijn werk vind ik de diversiteit aan werkzaamheden en het team waarin ik werk. Hoewel onze functies en verantwoordelijkheden verschillen, helpen we elkaar waar nodig. Daarnaast vind ik het leuk dat ons team zich richt op de klanten waar we al lange tijd mee samenwerken. De meeste contactpersonen ken ik dus aardig goed. Bovendien zijn het vaak grotere klanten die complexere dingen vragen dan de net startende uitzendbureaus. Daardoor kunnen we meer de diepte in. En dat verdiepende past goed bij me.”

Werken bij Paytra

“We hebben het onderling erg goed. We werken hard omdat we samen iets willen bereiken. Maar het is ook gezellig en er wordt veel gelachen. Daarnaast is bij Paytra veel mogelijk. Je zit niet vast aan één functie of taak, maar je krijgt alle mogelijkheid om te groeien en te ontwikkelen.”

Wil je ook Linda’s collega’s leren kennen? Lees dan bijvoorbeeld eens het verhaal van Fleur, onze Casemanager Verzuim.