Klantverhaal-Logistaff-uitzendbureau

“Wat het starten een stuk eenvoudiger heeft gemaakt, is dat ik direct vanaf de start de backoffice van mijn uitzendbureau heb uitbesteed aan Paytra.”

Mijn verhaal, Jordy Schmidt van Logistaff.

Na een tijd bij een uitzendbureau gewerkt te hebben, is Jordy Schmidt recent zijn eigen uitzendbureau Logistaff begonnen. En hoewel de start van een eigen uitzendbureau veel tijd en energie kost, is hij blij dat hij deze keuze heeft gemaakt.

Klantverhaal-Logistaff-uitzendbureauBreed georiënteerd

Uitzendbureau Logistaff richtte zich in eerste instantie op de logistieke sector. Maar inmiddels heeft Jordy zijn werkterrein uitgebreid: “In de logistiek heb je met name te maken met grote partijen die veelal met vaste uitzendbureaus werken. Daarom ben ik me breder gaan oriënteren. En naast uitzenden, houd ik me ook bezig met werving en selectie. Ook richt ik me niet op een specifieke regio. Ik werk momenteel vanuit huis, dus ik kan flexibel door het hele land afspreken.”

Start uitzendbureau vergemakkelijken

Bij het starten van een uitzendbureau komt meer kijken dan Jordy in eerste instantie dacht: “Wat het starten een stuk eenvoudiger heeft gemaakt, is dat ik direct vanaf de start de backoffice van mijn uitzendbureau heb uitbesteed aan Paytra. Ik was eerst met een andere partij in gesprek, waarmee ik een soort franchise-constructie zou aangaan. Maar uiteindelijk wilde ik toch graag mijn eigen merk neerzetten. Daarom ging ik op zoek naar een andere oplossing en kwam toen bij Paytra terecht. Zij verzorgen nu dus mijn backoffice en hebben mij geholpen met het starten van mijn eigen uitzendbureau. Bovendien denken zij met me mee en zijn ze altijd bereid vragen te beantwoorden.”

Ik spreek de taal

“Opdrachtgevers vinden is momenteel niet zo ingewikkeld. Het vinden van kandidaten daarentegen is lastiger. De actief werkzoekenden vind ik bijvoorbeeld via Nationale Vacaturebank. Maar vaak zijn mensen die helemaal niet op zoek zijn ook heel interessant. Het vereist wat meer moeite om ze te vinden, maar als ze ervoor openstaan, zijn er vaak goede matches te maken.
Het grote voordeel in het contact met werknemers is dat ik zelf ervaring heb in de logistiek en techniek. Ik spreek de taal en ze merken dat ik weet waar ik over praat. Dat zorgt bijna altijd voor een goede klik. Ook bij het opstellen van vacatures is die ervaring handig.”

De komende tijd

“De komende tijd wil ik op zoek naar een leuk pandje, waar ook andere bedrijfjes zitten, want ik mis nu toch wel de aanspraak overdag. Ook het afspreken met kandidaten wordt dan wat makkelijker. En verder wil ik natuurlijk groeien en op de wat langere termijn nog een medewerker erbij.”

Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Lees het hier

Deel dit verhaal