Klantverhaal-De-Nodige-Zorg-Paytra-review

“Ons hoofddoel is dat zorgprofessionals het plezier terugvinden in hun werk.”

Ons verhaal, Anita Berben en Hugo van Wely van De Nodige Zorg.

Nog maar net (eind 2018) gestart, maar vol passie; dat typeert Anita en Hugo van De Nodige Zorg. Beide hebben ze jarenlange ervaring in de zorg: Anita onder andere als IC-verpleegkundige en zorgcoach en Hugo als IC-verpleegkundige en docent hbo-Verpleegkunde. Hugo runt ook al jaren het trainingsbureau Life2save, dat trainingen aanbiedt als EHBO, reanimatie en verpleegtechnische vaardigheden. Nu zijn ze gestart met De Nodige Zorg, een bemiddelingsbureau voor zzp’ers en uitzendkrachten in de zorg. Hun hoofddoel is dat zorgprofessionals het plezier terugvinden in hun werk, doordat ze waardering en vrijheid krijgen om hun vak uit te oefenen.

“Met onze ervaring, ons netwerk en de service van Paytra als backoffice-dienstverlener, kunnen wij veel dingen beter regelen voor zorgprofessionals en zorgorganisaties. Dat is ook ons doel: om het voor alle partijen goed te doen.”

Klantverhaal-De-Nodige-Zorg-Paytra-reviewKwaliteit in de zorg

Wat ons onderscheidt van andere bemiddelings- of uitzendbureaus in de zorg is dat we allereerst zelf uit de zorg komen en daar nu ook nog werkzaam zijn. We spreken de taal en kennen de behoeften van zowel de zorgorganisatie als de zorgprofessional. Daarnaast gaan we voor langdurige samenwerkingsverbanden met beide partijen. Kwaliteit staat daarbij voorop. De zzp’ers krijgen daarom hun eigen bepaalde uurtarief en gratis online training. Daarnaast bieden we contactonderwijs aan tegen gereduceerd tarief. Zo kunnen we ervoor zorgen dat onze zorgprofessionals niet alleen bevoegd zijn, maar ook bekwaam. Dan kunnen zorginstellingen ervan verzekerd zijn dat ze kwalitatieve krachten inzetten.

Werkplezier in de zorg

Aan de andere kant willen we de zorgprofessionals een goede werkomgeving bieden. Omdat wij zelf nog werkzaam zijn in de zorg, en dus bij onze klanten, kunnen we echt zien waar de zorgprofessionals terecht komen. Als er dingen vanuit de zorgorganisatie niet goed geregeld zijn, zien we dat en kunnen we feedback geven en bespreken hoe dat anders zou kunnen. Het werkplezier moet terugkomen in de zorg en daar moeten alle partijen aan werken. Een zelfstandig zorgprofessional kan op deze manier ook een kwaliteitsimpuls geven aan de zorg, omdat hij vaak veel ervaring met zich meebrengt. Het is nu dé tijd om zorgverbeteringen door te voeren. En dat begint met een goede werkgever zijn. Want een goede werkgever zorgt ervoor dat zijn werknemers happy zijn. En wanneer werknemers happy zijn, heeft ook de zorgvrager daar profijt van.”

Positieve reacties

“We krijgen momenteel veel positieve reacties. Zorgorganisaties zijn tevreden over de geleverde zorg en over het contact met ons. We krijgen terug dat ze waarderen dat we het werk echt kennen en dat we transparant zijn, ook over bijvoorbeeld tarieven. Daarnaast draaien we af en toe ook zelf diensten. Zzp’ers zijn te spreken over het feit dat we betrokken zijn en, ook niet onbelangrijk, dat ze snel betaald krijgen. Dat is één van de voordelen van de samenwerking met Paytra.”

Groei mag niet ten koste gaan van kwaliteit

De Nodige Zorg richt zich voorlopig op de regio Midden-Brabant: “Uiteindelijk willen we wel uitbreiden en landelijk onze diensten aanbieden (en wellicht zelfs buiten Nederland), maar groei mag nooit ten koste gaan van de kwaliteit. En om kwaliteit te kunnen leveren is het belangrijk dat we zowel de zorgorganisaties als de zorgprofessionals persoonlijk kennen. Momenteel focussen we ons nog op zzp’ers, maar in de toekomst zullen we ook steeds meer met uitzendkrachten in de zorg gaan werken.”

Boordevol ideeën

Anita en Hugo zitten boordevol ideeën. Zo zijn ze parallel aan de opstart van De Nodige Zorg samen met een groepje studenten bezig met het ontwikkelen van een plansysteem voor zelfstandige professionals in de zorg. In dat plansysteem willen ze de actuele vraag en het aanbod bij elkaar brengen. “Als dat plansysteem helemaal ontwikkeld is, zouden we dat ook aan kunnen bieden aan andere branches waar veel zzp’ers werkzaam zijn.”
Ook de scholingstak willen ze verder uitbouwen: “We bieden al een mooie, eigentijdse digitale leeromgeving aan en in de nabije toekomst gaan we het contactonderwijs verder uitbreiden.”

Backoffice uitbesteden aan Paytra

“Onze focus op kwaliteit heeft ons gebracht bij Paytra. De eerste ontmoeting met Lejona (sales manager Paytra) klopte, er was meteen een klik. Paytra is een no-nonsense, transparante en professionele partij. Daarnaast is hun servicegehalte hoog. Hoe vaak je ook belt met vragen, ze blijven vriendelijk, meedenkend en behulpzaam. Bovendien zijn we gebaat bij de voorfinanciering die Paytra biedt. Zo krijgen onze zzp’ers snel betaald. En wat ook heel belangrijk is: door Paytra zijn we ervan verzekerd dat we voldoen aan alle wettelijke regels en eisen en dat we beschikken over de juiste certificeringen.”

Meer weten over De Nodige Zorg: bezoek de website.

Benieuwd naar de verhalen van andere klanten? Klik hier.

 

Deel dit verhaal