Valkuilen-kiezen-backoffice-dienstverlener-uitzendbranche

Top 3 valkuilen bij het kiezen van de juiste backoffice dienstverlener

Valkuilen-kiezen-backoffice-dienstverlener-uitzendbranche

Je hebt er goed over nagedacht. Je start een eigen uitzendbureau. En dan kom je erachter dat de administratie (en je hele backoffice) toch wel erg veel extra uurtjes in het weekend kost. Dat er voor die buitenlandse werknemer net iets andere regels gelden. En dat jouw kennis over financiële zaken lang niet toereikend is. Au!

Gelukkig is er altijd een oplossing. Een payroller of backoffice dienstverlener, waaraan je de hele backoffice van je uitzendbureau kunt uitbesteden. Er zijn er alleen zoveel! Hoe weet je nou dat je de juiste kiest? Dat je van je problemen afgeholpen wordt, in plaats van dat ze zich verder opstapelen? Probeer in ieder geval niet in de volgende valkuilen te stappen!

1. Kiezen voor de goedkoopste backoffice dienstverlener

Zeker als je net een eigen uitzendbureau gestart bent, wil je liever niet teveel geld uitgeven. Een scherpe prijs is ook helemaal niet verkeerd. Maar zorg dat je weet waar je aan toe bent voor die prijs. Je kunt onverwachte nacalculaties helemaal niet gebruiken. Zorg dus dat je een all-in tarief krijgt.

2. Beperkte expertise en service

Als je de backoffice van je uitzendbureau uitbesteedt, gaat het om belangrijke zaken, zoals het salaris van jouw werknemers. Het is dus van groot belang dat de payroller of backoffice dienstverlener verstand heeft van cao’s en juridische zaken binnen de branche waarin je werkzaam bent. En dat ze die natuurlijk ook naleven!

Let ook op het servicegehalte. Jouw bedrijf is belangrijk voor je. Als je een keuzemenu krijg met automatische antwoorden aan de telefoon kan dat misschien lijken alsof het allemaal goed geregeld is, maar het is totaal niet persoonlijk. Je bent niet één van de zovelen die de payroller een zak geld oplevert. Zorg daarom dat je bij jouw backoffice dienstverlener altijd persoonlijk te woord wordt gestaan door iemand die jou en je bedrijf kent.

3. Het ontbreken van certificering

Voor payrollbedrijven bestaat een keurmerk van betrouwbaarheid, het SNA-keurmerk (Stichting Normering Arbeid). Of een backoffice dienstverlener dit heeft, kun je checken op www.normeringarbeid.nl.

Verder moet een payroller voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Verklaring goed betalingsgedrag van de Belastingdienst. Dit staat voor financiële betrouwbaarheid.
  • G-rekeningovereenkomst. Als een backoffice dienstverlener dit niet heeft, kan de Belastingdienst of het UWV bepaalde premies op jou verhalen, als de payroller dit nalaat of failliet gaat.
  • NEN 4400-1 certificering.. Deze certificering geef aan of de dienstverlening voldoet aan alle verplichtingen die hangen aan hun bedrijfsactiviteit.

Bekijk hier onze certificeringen en verklaringen.

Veel van bovenstaande informatie over een backoffice dienstverlener kun je op internet vinden. Maar schroom vooral niet om eens langs te gaan voor een kennismakingsgesprek! Dat geeft vaak alle duidelijkheid die je nodig hebt. En misschien niet heel rationeel, maar zo kun je ook checken of er een klik is. Dat is natuurlijk geen harde vereiste, maar wel heel fijn als je langere tijd nauw samen wilt werken.

Wil je ons leren kennen? Neem gerust contact op.